Bra att ha hemma!

Här kommer en lista på de livsmedel jag försöker att alltid ha hemma och de jag använder oftast (dock inte nu under min diet).
Kan ju säga att min grönsaksdel från början inte var mycket mer imponerande än isbergssallad, gurka och tomat och om jag köpte något annat så glömdes de bort i grönsakslådan och blev grönt mystiskt gegg istället för mat.
Här har jag ett kanontips...

Ha alla era kylskåpsgrönsaker på mittenhyllan på så sätt kan ni aldrig glömma dem!

Har funkat super för oss och numera ser vår personliga grönsaksdisk helt annorlunda ut...

I KYLSKÅPET

Protein & Mejerier

  • Kalkonskinka
  • Keso mini
  • Kvarg
  • Ägg
  • Lättmjölk
  • Lätt creme fraice
  • Fetaost Apetina 10%
  • Matlagningsgrädde 7%
  • Bregott mellan

Grönt och skönt

  • Bladspenat
  • Ruccola
  • Tomat
  • Röd paprika
  • Purjolök
  • Gul/röd lök
  • Potatis
  • Ingefära
  • Chili

Övrigt

  • Buljonger
  • Heinz Ketchup Lättsockrad
  • Kikkoman Soya
  • Sambal Olek

I FRYSEN

Protein

  • Kycklingfilé
  • Laxfilé
  • Alaska pollok
  • Fiskpinnar
  • Räkor m. skal
  • Vilt kött

Grönt & Kolhydrater

  • Broccoli
  • Ärt-, majs- och paprikablandning
  • Kidneybönor
  • Hel spenat
  • Falafel
  • Dill
  • Mango i bitar
  • Fruktmix
  • Hallon/blåbär
  • Massa frysta kryddor

Bara-att-värma-på

  • Nasigoreng
  • Majskolvar

I SKAFFERIET

Protein

  • Tonfisk i vatten
  • Makrill
  • Fiskbullar i buljong

Grönt & Kolhydrat

 

  • Basmatiris
  • Spagetti Barilla
  • Quinoa
  • Matvete Durum
  • Potatismos på pulver
  • Krossade tomater
  • Champinjoner på burk
  • Kronärtshjärtan
  • Go Green bönor av olika slag
  • Havregryn
  • Linfrön

Övrigt

  • Olivolja
  • Maizena Ljus


I FRUKT & GRÖNT SKÅLEN

  • Banan
  • Äpple Royal Gala
  • Citron
  • Lime
  • Vitlök

KRYDDOR

  • Örtsalt
  • Flingsalt
  • Citronpeppar
  • Färsk basilika
  • Färsk timjan
  • Citronkoncentrat

Tillskott för träningen

  • Whey 100% (proteinpulver)
  • Omega 3
Enjoy!

 

Broccoli

Ärt-, majs- och paprikablandning

Kidneybönor

Hel spenat

Dill


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0