Mirakelnudlarna

Fick en fråga från en av mina läsare om dessa omtalade Mirakelnudlar. Jag kan säga att dom är tokpoppis och när jag första gången såg dem blev jag överlycklig eftersom nudlar sedan länge är mina stooora favorit i livet!

Ni kan tro att jag blev ännu lyckligare när Sid på Fitnessguru.se ville sponsra vår tävling med just precis dessa nudlar. Sweeet! Så... kalorifria nudlar, kan det verkligen stämma? Nudlar? Som varit min last i livet. Svar: JA! Och vart hittar ni dom? I Fitnessguru.se:s webshop såklart!
Klicka här för att komma direkt till the noodles!

Info om Mirakelnudlarna:
Mirakelnudlar från Japan är den senaste succén i USA. Nudlar som är nästan helt utan kalorier, endast 14 kcal per 100g. Kan det bli bättre? Fördelar:
  • Lågt kaloriinnehåll (ca 14 kcal/100gr). Troligen är kalorivärdet ännu mindre då inte alla kalorier kan tas upp.
  • Håller dig mätt under en längre tid. Glucomannan- fibrer expanderar ofta till 30-50 gånger sin storlek efter att de nått magen och tarmarna. Detta fenomen bidrar till en långvarig mättnadskänsla utan att påverka blodsockret eller din dagliga kaloribudget. Tack vare fibrernas expansion tar det lite längre för kroppen att bryta ner nudlarna, vilket i sin tur resulterar i att du känner dig mätt under en längre tid.
  • Renar kroppen. Fibrernas expansion bidrar även till att rena kroppen från toxiner i samband med att nudlarna passerar tarmarna. Tack vare den renande egenskapen kallas livsmedlet ofta för "i-no-houki" (översätts till “magens sopkvast" på svenska).
  • Utöver detta har studier visat på att Mirakelnudlar kan hjälpa till att sänka kolesterolhalten i blodet, motverka uppkomsten av diabetes och högt blodtryck.

 

Så TACK

för att ni tog hit dem till Sverige! Thumbs up!

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0