Robine Román


Namn:
Robine (uttalas Robin) Román
Ålder: 26 år
Bor: I en härlig trea med min sambo Daniel och vår dotter Lo som är 2,5 år.
Gör: Jobbar som instruktör på mitt gym och håller även en praktikplats på samma ställe
Startvikt: 112,7 kilo
Vikt idag: 76,9!! Mitt ursprungliga mål låg på 77 kilo men detta ändrades under resans gång till...
Målvikt: ...67 kilo. Min drömvikt sen så länge jag kan minnas. Senast jag var där var jag 13 bast.
Kraftord: ”I dare you to Quit!”
Blogg: Klicka här!


Mitt namn är Robine och jag är en föredetta matmissbrukare med väskan full av ursäkter och offerkappan hårt tillknäppt kring halsen. Min övervikt var ett stort hinder för mig i sociala sammanhang och jag hade svårt till leka med mitt barn.

Jag fastnade med rumpan i stolarna på stadens lilla fik.
Jag kunde itne se mina tår för min mage var i vägen.
Jag hade svårt att knyta mina egna skor och jag blev andfådd av att gå från soffan in till köket.

Jag var allt annat än frisk och jag insåg att något var tvunget att bli förändrat...

Omställningen... eller förändringen av mitt liv var väldigt svår til en början - allt annat är en lögn.
Det var stunder då jag ville ge upp, gång på gång på gång.
Det kändes omöjligt att gå ner bara fem kilo.
Inför maten kände jag mig svag och på gymmet kände jag mig dum.

Vad fick mig att fortsätta?
Jo: viljan att förändra - på riktigt, en kurator som hjälpte mig reda ut mitt beteendemönster, ett bra stöd från omgivningen, mitt mantra och min dotter.
Dessa är alltså mina fem största tips.
Att ha gått till en kurator var nog det som hjälpte mig mest - hon hjälpte mig hitta de verktyg jag behövde för att fixa den här resan.
Jag hittade min "nödbroms" (som är guld att ta till vid kylskåp, livsmedelshyllor etc) och kunde kartlägga mina beteenden. Tack vare detta kunde jag lägga upp en plan för hur jag skulle tackla mina risksituationer och gå vinnande ur situationen.

Vad som verkligen fungerade för mig var att tänka "Om jag inte plockar ner den där chipspåsen/glassen/baconet i kundvagnen kommer jag vara jättestolt om 15 sekunder." - det har funkat varenda gång och jag har läsare som hört av sig till mig och berättat att dom anammat min metod och att det hjälpt dom med.
Prova! Det kanske funkar för dig med - OM DU BESTÄMMER DIG FÖR DET!

Att gör en stor förändring kräver att man har ett över-jag - ett jag som står över dina impulsbeslut. Ett Jag som inte låter dig backa. Som det goda samvetet - fast i ninja-super-macho-general variant, haha!

Hoppas att det här kommer vara till någon hjälp.
Vet en sak... Det är bara du som sätter dina egna gränser och väljer dina anledningar till att inte komma ut och röra på dig.

Kram och PEPP PEPP PEPP!
Robine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0