TÄVLING FÖR VÅRA GRYMMA DELTAGARE

Jag (Lina) minns så väl en av mina första gånger jag klev in på gymmet. Eller snarare en av de första gångerna jag klev in på gymmet för att bestämma mig för våga prova något annat än bara löpbandet och cykeln. Jag var livrädd och kände mig så otroligt utsatt. Jag fick för mig att varenda människa på hela gymmet kollade på mig, skrattade lätt bakom ryggen och gjorde narr av mig.

Snabbt (innan någon såg) försökte jag kolla på bilden på maskinen för att komma på hur man gjorde. ”Ställ in handtagen så de passar din kroppstyp…..” Ehh okej, ni tappade mig redan där… Jag hade ingen aning om hur jag skulle ställa in maskinhelvetet och medan jag suttit och dragit i alla spakar så började jag svettas mer och mer och nu gloddegaranterat alla på mig. (trodde jag iaf) Jag fattade handtagen och drog de mot mig samtidigt som jag återigen kollade på bilden för att se om jag gjorde rätt och om det där rödfärgade området på muskelsnubben var detsamma som där jag tyckte det kändes. Njaaaa…. Kind of. Gjorde jag rätt… eller näää?

Resultaten kom aldrig för jag vågade inte höja i rädsla av att jag gjorde fel OCH för att jag faktiskt gjorde fel.

Jag minns även känslan efter bara något enstaka pass med Sid och hur det kändes att på nytt äntra gymmet. Trots att jag vägde mer än jag någonsin gjort så kände jag mig självsäker. Jag stod rakryggad vid de fria vikterna och istället för att vara livrädd kände jag mig självsäker. Jag kände mig stark. Jag var hemma.


Robine väger 112 kilo och står i smithmaskinen för första gången. Tårarna rinner längs hennes kinder och hon är livrädd. Livrädd för att misslyckas. Namnet på makapären hon står i har hon ingen aning om och än mindre om hur rörelsen ska utföras. Där och då gör hon sina 6 första knäböj och självförtroendet stigerg till skyarna. 6 små knäböj och sättet att se på sig själv har förändrats för alltid. Hon är en vinnare.

Året är 2005 och Sid Knutsson vet inte vad en z-stång är. Han har ingen aning om vad en kalori är och hur många gram protein som rekommenderas för hans smala kropp. Han går också in på gymmet för första gången och känner sig vilse.

Idag driver Sid Fitnessguru AB och är en av de mest erfarna personliga tränarna i Sverige och skrivit artiklar för bla Bubbleroom magazine, A perfect guide och Sofis Värld. Han har även en internationell pallplats i Bodybuilding.

Alla har varit nybörjare. Ingen av oss föddes med kunskap och en vältränad kropp.

Vi minns hur det är att inte kunna någonting, att rädsla och okunskap hindrar en från att våga ta steget mot en bättre hälsa. 
Därför vill vi hjälpa Dig. VI vill ge dig verktygen för att nå ditt mål och för att Du också ska kunna kalla gymmet för ditt andra hem. Ditt kall.

OBS: Denna tävling är ENDAST till för deltagare i 100 grymma dagar. Missade du att anmäla dig till tävlingen? Misströsta inte! 100 grymma dagar kommer komma tillbaka!!!


Kommentarer
Postat av: Vendela

Skitsnygg sida! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-07-11 @ 07:16:40
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0