veckans inspiration

…stavas Sara Tingvall!

En av de svåraste sakerna är faktiskt att våga be om hjälp när man är som svagast. Något Sara vågade göra igår i vår hundar grymma dagar grupp på facebook. Hon skrev:


"Behöver pepptalk!
Funderar starkt på att skita i vårruset, för 1 hela mitt lag har bangat så jag känner ingen. 2 det är grått och ser ut att bli regn. 3 vet inte ens om jag hittar dit..."

Som vanligt kom det in massor med pepp på 2 röda som ex:

"du SKA springa ikväll. Du är inte den som slutar när det blir jobbigt,du är inte den som kommer med dåliga ursäkter. Du kommer må värre om du inte springer och du kommer vara King of the world när väl har gjort det. Ös på nu, vi hörs ikväll efter ruset :)"

Gruppen är fantastiskt och jag är mållös över den sammanhållning och det stöd som finns där. Gruppen är hemlig och endast till för de som är anmälda till tävlingen. Är ni med men inte blivit inbjudna så sök på Hundra grymma dagar och lägg till som vän så bjuder vi in dig. Har du inte facebook så rekommenderar jag starkt att fixa ett konto även om du inte gör det i ditt egna namn så du kan ta del av det som sker där.

Igår sprang hon 5 km för första gången i sitt liv. Bara det är ett enormt steg, men att våga göra det bland tusentals personer man inte känner, det är otroligt. Inte nog med det, dessuttom sprang hon PÅ 37 minuter och 47 sekunder, snitthastighet 8,1 km/h, galet bra!!! Efteråt kom tårarna och jag såg stoltheten i hennes ögon.. Du ska vara galet stolt Sara!!!

Sara är nu ca halvvägs på sin resa efter att ha gått ner 20 kilo! Jag tvekar inte en sekund av att hon kommer klara resten av resan galant. Efter att ha pratat med henne så såg jag att det finns en jävlar anamma i bruden! Kör hårt Sara och kom ihåg att du har mer än hundra grymma deltagare som finns här för dig!!! LYCKA TILL! smiley

Gå in och peppa henne du med på STOR BLIR LITEN yes


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0