Dagens Utmaning!

DAGENS UTMANING:

En indian satt och pratade med sitt barnbarn.
Han sa: ” -I alla människor bor det två vargar som slåss.
Den ene är ond. Det är ilska, fruktan, missunnsamhet, avundsjuka, sorg, arrogans, självömkan, lögn, överlägsenhet och egoism.
Den andra är god. Det är glädje, fred, kärlek, hopp, lugn, ödmjukhet, välvilja, empati, sanning och tillit”.
-"Vilken varg vinner?"
, sa barnet.
-"Den du matar", svarade den gamle mannen.

Föd inte din inre varg med tvivel, hat och missunnsamhet.
Föd den med kärlek, välvilja, pepp och förmåga att tycka om dig själv. ♥
Idag är det dags att vi börjar älska och själva och ge oss cred för allt vi åstadkommit.

Berätta för oss: Vad tycker du om hos dig själv och vad är du nöjd med hos dig själv?

Kommentarer
Postat av: ida

jag gillar och är stolt över att jag trots krångel med axlar, nacke, knän och till viss del leder har kämpat och fått träningen att bli en del av min person. Trots en hel del smärta och en avsky för motion sen barnsben.

Jag älskar att jag, trots att jag tränar alldeles för mesigt ibland och alldeles för lite styrka, alltid håller igång. Gör någonting för att mitt hjärta ska få pumpa.

2011-05-05 @ 22:05:30
URL: http://halsorummet.blogg.se/
Postat av: Desiree

Jag är stolt över att jag äntligen lyckats vräka den lilla djävulen jag haft på axeln i flera år, som hela tiden sagt "Det är lugnt, du lever bara en gång, ta en kaka till" han knackar nu ständigt på och vill tillbaka in, men han får minsann stå ute i regnet. Det jag älskar med mig själv är min nyfunna livsglädje och vilja och kondition. Kroppsmässigt kan jag ju inte annat än älska mina former, även om jag nu försöker forma till dem - till det bättre.

2011-05-06 @ 17:52:30
URL: http://ewadesiree.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0